П'ять кроків. Що потрібно для системного розвитку бізнесу — бізнес-менторка Ключовим елементом успіху часто стають не амбітні цілі, а сенси, що надихають власника та команду 10 травня, 20:43
Ключовим елементом успіху часто стають не амбітні цілі, а сенси, що надихають власника та команду
Якщо запитати будь-якого власника бізнесу, не важливо, великого чи малого, про його бізнес-мету, то в основному відповідь буде «масштабування та розвиток». І часто саме це завдання стає надважким. Тому що для її реалізації є обов'язковим системний підхід. Без чітко побудованої стратегії та системи, а найголовніше — без розуміння себе та своїх справжніх бажань, власникові компанії буде важко досягти успіху та утримати свої позиції.
У цій статті я, теж власниця бізнесу, розповім про п'ять кроків до сталого бізнесу. Пройшовши довгий шлях у маркетингу та стратегіях, я переконалася, що ключовим елементом успіху часто стають не стільки амбітні цілі, скільки смисли, які надихають власника та поділяються командою, — певні ментальні та духовні принципи та прагнення.
Тому перше, що потрібно для системного розвитку бізнесу, — це бажання та намір власника. Усвідомленість та розуміння того, що будь-які його страхи, невпевненість, блоки можуть зупиняти чи гальмувати розвиток. Тому що саме своєю енергією, впевненістю, запалом та вірою власник здатний зрушити з місця свій «локомотив». Прекрасно, коли людина має помічника-фахівця, наприклад, наставника, ментора або коуча, який може дивитися ззовні і озвучувати те, що не видно зсередини, допомагаючи це усвідомити.
Усвідомлення власного «Чому? дозволяє проходити темні та турбулентні часи
Друге – чітко зважені цілі. Тут теж треба занурюватися трохи глибше. Перш ніж визначати конкретні, вимірні цілі, слід усвідомити те, що може зупиняти на шляху до них, а також те, що може прискорювати. Це глибинне бажання — те саме «Чому?», що спонукає до змін. Якщо у вас є бізнес, запитайте себе: «Чому я це роблю?», «Для чого мені потрібний цей розвиток?», «Щоб що?».
Корисною може бути концепція Саймона Сінека Золоте кільцевона описана у книзі Почни з чому. У центрі кола – питання «Чому?». Наступний – «Що?», і лише потім «Як?». Якщо чітко відповісти на «Чому?», запитання «Що? і як?” наважаться набагато простіше. Таким чином ми починаємо з тих зон вашої особистості, які регулюють емоції, поведінку та прийняття рішень.
Саме усвідомлення власного «Чому? дозволяє проходити темні та турбулентні часи, невдачі та втрати. І саме воно «зчитується» в комунікативній стратегії, приводить у компанію людей, які поділяють ці цінності, і, нарешті, впливає на вартість рекламних кампаній, які значно дешевші та ефективніші, якщо резонують з мотивами цільової аудиторії. Адже купують зазвичай «Чому», а не просто «Що».
Третій крок стосується вже самого бізнесу – розробка стратегічного плану, який поєднує бізнес-стратегії та ментальні засади. Це охоплює визначення цілей та цінностей власника бізнесу та його цільової аудиторії, бачення, стратегій, аналіз конкурентного середовища, визначення ключових показників ефективності тощо. Все це має транслювати основні засади, визначені власником. Саме навколо них збирається команда, розробляються продукти та відбувається просування на ринку.
Четвертим кроком є розвиток культури та комунікації. Це підтримка та розвиток працівників, створення атмосфери єдиної мети та встановлення етичних стандартів. Люди в команді стають ефективнішими, коли їхні власні цінності збігаються з тими, що транслює компанія. Саме цінності стають тим «клеєм», який тримає команду, коли компанія переживає лихоліття.
Та й останнім кроком є власне розвиток. Крім зважених стратегією кроків, слід враховувати особистісний та професійний розвиток власника та членів його команди. Наприклад, якщо засновник бізнесу боїться виявлятися, а у вибраній ним сфері без особистого бренду просування неефективне, потрібно знаходити або драйвери для власника, або альтернативні рішення. Часто зустрічала замовників маркетингових послуг, які, як у результаті виявлялося, бояться уваги до себе та своєї справи. Не усвідомлюючи цього, вони витрачали гроші на стратегію, а потім саботували її реалізацію та розвиток бренду. Впровадження інновацій, відстеження тенденцій ринку не лише у своїй бізнес-сфері, а й у лідерстві, розумінні себе та своєї життєвої енергії може стати потужним «двигуном», який запустить компанію на новий рівень.
Усвідомлений та системний розвиток бізнесу дає не лише більше шансів на успіх, а й допомагає реалізовувати особистісні мотиви як власнику, так і всім членам його команди. Тому під час планування тримайте у фокусі й важливі смисли, які значно прискорять зростання.
Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Подивися NV
Більше блогів тут