На що скаржаться пацієнти медустанов Кіровоградщини у НСЗУ
Подання скарги до Національної служби здоров'я України не є лише формальністю. Протягом поточного року зареєстровано 1080 звернень від пацієнтів щодо отримання медичної допомоги. Про це повідомила прес-служба НСЗП.
Найчастіше скарги надходять через відмову у наданні послуг, передбачених Програмою медичних гарантій (28,8%), а також через вимагання коштів за послуги, витратні матеріали та лікарські засоби (23,9%). Така практика є незаконною, оскільки вартість медичних послуг оплачується НСЗУ установам з договором.
«З початку 2024 року пацієнти з Кіровоградської області подали 13 скарг щодо порушення їхніх прав у 11 лікарнях. Важливо розуміти, що подання скарги – це можливість зробити свій внесок у вдосконалення медичної системи. Медичні установи, які часто надходять до скарг, перебувають під особливим наглядом НСЗУ. Кожен випадок порушення прав пацієнтів має свої особливості, але важливо, щоб пацієнти не мовчали, коли порушуються їхні права або потрібні додаткові кошти за медичні послуги, які вже сплачено державою», – зазначає заступник директора Східного міжрегіонального департаменту НСЗУ Наталія Шулика.
Завдяки зверненням щодо порушень у лікарнях країни, з початку року НСЗУ вдалося відновити право 61 пацієнта на допомогу за Програмою медичних гарантій.
Кожна лікарня Кіровоградської області отримала по одній чи дві скарги від пацієнтів. Найчастіше люди скаржаться на відмову у наданні послуг, передбачених Програмою медичних гарантій. Таких скарг НСЗУ отримала 6. П'ять повернень надійшло щодо вимагання коштів за надання медичних послуг. Серед іншого, пацієнти також нарікають на неякісні послуги.
“Чим більше пацієнт надасть доказів порушень з боку установи, наприклад, чеки за придбані ліки, або оплачено послуги з лікування чи діагностики, фото та відео, тим більше шансів поновлення права пацієнтів на безоплатну медичну допомогу”, – додав Тарас Стеценко, заступник начальника відділу. щодо роботи зі скаргами пацієнтів.
Як діяти пацієнтам у разі порушення прав?
1.Звернутися зі скаргою до головного лікаря.
2. Якщо головний лікар не вирішує проблему – звернутися зі скаргою до місцевого департаменту охорони здоров'я.
3. Залишити скаргу через електронну форму на сайті НСЗУ у розділі “Громадянам”: https://cutt.ly/hewPO7gU.
Також залишити скаргу можна у кілька способів:
– За безкоштовним номером контакт-центру 16-77. Оператор гарячої лінії зафіксує скаргу та допоможе оформити звернення.
— Надіслати офіційний лист на електронну пошту: [email protected].
— Надіслати листа на поштову адресу НСЗУ: проспект Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073.
– написати звернення на особистому прийомі громадян.