Боротьба з викидами допоможе перемогти зміну клімату
Міжнародна рада з гірничодобувної промисловості та металургії (ICMM) розробила інструкції з обліку та звітності щодо обсягу викидів Scope 3, тобто викидів ланцюжка постачання.
Це допоможе забезпечити основу для гірничодобувних та металургійних компаній для розрахунку та розкриття інформації про ці викиди, та декаронізуватися, написав президент та головний виконавчий директор ICMM Рохітеш Дхаван на The World Economic Forum.
Зазначається, що у 2023 році було зафіксовано низку температурних рекордів, лісових пожеж та інших катастроф.
У міру підвищення температури попит на нафту досяг історичного максимуму. Дхаван підкреслив, що головна відповідальність бізнесу полягає у скороченні викидів Scope 1 та 2, тобто прямих викидів компаній та пов'язаних з енергетикою викидів.
Проте деяким підприємствам та локаціям легше знизити ці викиди. Наприклад, офісні компанії можуть купувати зелену енергію та використовувати електричні транспортні засоби, щоб скоротити свої викиди Scope 1 та 2 майже до нуля.
Але виробнику сталі, що постачає балки для офісної будівлі, набагато важче знизити контрольовані викиди. З такою проблемою стикаються і виробники цементу, алюмінію та галузь авіаперевезення.
Викиди Scope 3 виробляють близько 75% профілю викидів компанії. Для скорочення таких викидів потрібно об'єднання зусиль усіх компаній у ланцюжку створення вартості, яка потребує декарбонізації, для спільної роботи.
“Ті, хто постачає продукцію в сектор, що важко піддається скороченню і ті, хто купує у нього, можуть змінити власні практики, спільно інвестувати в технології або виступати за політику – тією мірою, якою це може допомогти впоратися з викидами, які важко піддаються скороченню “, – сказав він.
Дхаван наголосив, що сучасні методи виробництва електромобілів створюють значні викиди, що зменшує їхню роль у досягненні кліматичної нейтральності. Зокрема, у видобутку важких металів.
“Для розробки нових технологій потрібен час, який світ не може собі дозволити, тому шахтарі віддають перевагу видобуванню високоякісних руд та розробці нової продукції, яка зменшує викиди від існуючого процесу”, – сказав він.
За його словами, видобувна галузь є одним із найбільших джерел попиту на доставку. Тому гірничодобувні компанії працюють із судновласниками та операторами переходу на морське паливо з меншим вмістом вуглецю при будівництві кораблів майбутнього з низьким рівнем викидів.
Також потрібно підвищити прозорість та співпрацю у ланцюжках створення вартості, щоб знизити викиди Scope 3. “Атмосфера не знає меж, як і наші амбіції”, – наголосив Дхаван.