Загадкові інновації: Які технології вже змінюють правила гри у бізнесі?

Загадкові інновації: Які технології вже змінюють правила гри у бізнесі?



Лілія Терещенко

Віце-президент міжнародної компанії з працевлаштування Gremi Personal

Загадкові інновації: Які технології вже змінюють правила гри у бізнесі?

28 квітня, 12:23

Досвід впровадження штучного інтелекту в бізнесі або Як ми заощадили наймання 100 співробітників.

Наша компанія налічує понад 350 співробітників офісу. За минулий рік оновилися понад 200 нових фахівців. Однак цифри залишилися лише цифрами, коли ми запитали себе: чи приносить збільшення персоналу більше прибутку? Відповідь ховається за лаштунками нашого бізнесу. Але якщо зараз не запровадити процес змін, майбутнє компанії може бути під загрозою.

Відео дня

Тому ми вирішили сфокусуватися не на збільшенні кількості персоналу, а зробити його роботу більш продуктивною та ефективною. Ні, ми не ставимо собі завдання перевантажувати співробітників нескінченним потоком обов'язків. Навпаки, наша мета зробити максимальний внесок у розвиток технологій, щоб машини могли реалізувати свій потенціал на повну силу. Тому в цій статті йдеться про побудову деяких технологічних процесів і використання штучного інтелекту в бізнесі, що швидко розвивається.

Технологічні рішення

СRM-система, на якій ми працювали попередні сім років, з розширенням штату, появою нових проектів втратила свою ефективність. Тому ми прийшли до рішення побудувати власну нову систему, в яку перекладаємо всі процеси.

Для цього ми створили проектний офіс, де команда працює над оптимізацією наших процесів. Тут ретельно аналізуємо кожен етап, створюємо матрицю процесів, виявляємо можливі дублювання дій співробітників. Це корисна та важлива робота, яка допомагає нам зрозуміти, де потрібні зміни. Наша робоча група складається з внутрішніх та зовнішніх фахівців, які поєднують свої знання та досвід, щоб створити більш ефективні процеси. Далі – завдання програмістів автоматизувати всю ручну роботу.

Читати:  Касир, пекар піци та менеджер з продажу. Яку роботу з бронюванням пропонують у Франківську

Ось приклад: щоб працевлаштувати одну людину, фахівець із легалізації має заповнити вручну два десятки документів. У зв'язку з цим автоматизація цього процесу актуальна і необхідна: сканується паспорт, а система зі скану розподіляє дані по відповідним полям у всіх документах. Таким чином, фахівець скорочує свій час у п'ять разів. Так, це недешеве задоволення — вартість нової системи оцінюється у кілька десятків тисяч доларів. Але якщо ми це не зробимо, то за рік нам доведеться найняти ще сто людей. Тут проста математика: множимо зарплату ста фахівців на рік роботи та отримуємо незрівнянно більшу суму. Це один маленький приклад, у нас у компанії таких багато.

Але треба бути готовим, що більшість людей зустріне зміни із певним опором, бо нове завжди лякає.

Залишайтеся на лінії, ваш голос дуже важливий

Виявляється, що наш персонал, хоч і з великими зусиллями, не може якісно опрацьовувати всіх кандидатів, які звертаються до нас у пошуках роботи. Уявіть: до нас дзвонить потенційний працівник та повідомляє, що готовий виходити на роботу за два тижні. Але ймовірність того, що рекрутер згадає про нього, через велику кількість інших звернень, дорівнює майже нулю. Насправді це актуальна проблема, тому що ми втрачаємо багато потенційних працівників через недостатню увагу до їхніх запитів та планів. І розглядаючи варіант найму додаткових 50 рекрутерів, ми усвідомлюємо, що це не лише витратний, а й необов'язково ефективний процес.

Тому тут ми впроваджуємо інноваційний підхід – максимально схожий на людський голос. робот, який через два тижні сам дзвонить людині, дізнається, чи не змінилися його плани та якісно переведе на зв'язок із рекрутером .

Читати:  На 18% більше, ніж до війни. В Україні в першому кварталі року зареєстрували рекордну кількість нових ФОП

Як і де комунікує велика компанія?

Наша комунікація останніми роками суттєво змінилася. Зараз для спілкування ми використовуємо WhatsApp, розділивши його на десятки груп. Це найпопулярніший месенджер у Європі. У різних країнах можуть бути свої корпоративні переваги — наприклад, в Україні популярніше використовувати Telegram чи Viber. Однак він часто відволікає та використовується переважно для новин. WhatsApp теж не ідеальне рішення, безліч чатів, часом теж заважають розподіляти свою увагу різним темам. Але, порівняно з електронною поштою та іншими месенджерами, це більш гнучке та швидкісне рішення. Звичайно, ми продовжуємо користуватися корпоративною електронною поштою для класичної комунікації, але в оперативному просторі поки що перемагає WhatsApp. Якщо з'являться ефективніші рішення, ми охоче будемо ними користуватися.

ІІ не замінить інтелект людини

Феномен штучного інтелекту викликає багато запитань. Ми не можемо впевнено передбачити, які нові технології змінять наше життя в найближчому майбутньому. Але одне безперечно: штучний інтелект швидко набирає обертів у своєму розвитку і вже сьогодні здатний забезпечити значний внесок у роботу компаній. Адже вже є багато прикладів, коли бізнес використовує штучний інтелект для автоматизації процесів та покращення ефективності.

Читайте також:
Ольга Мучник
Ольга Мучник
Мій власний штучний інтелект

Компанія Amazon зменшила час доставки товарів та мінімізувала витрати на зберігання завдяки ІІ, який прогнозував попит та оптимізував запаси на складах. H&M використовує чат-бот, який допомагає клієнтам знайти потрібний розмір одягу, дізнатися про наявність товару у режимі реального часу. Coca-Cola представила лімітовану серію напою Y3000 та описала як «перший майбутній смак, створений людиною та штучним інтелектом».

Подивимося і нашу компанію. У департаментах рекрутації, продажу, маркетингу та PR ChatGPT вже використовується зі значним успіхом. Він допомагає нам описувати вакансії, розробляти системи мотивації для персоналу, створювати цікавий контент.

Читати:  В Україні з'явився мобільний додаток для допомоги жінкам та дітям, які постраждали від насильства

До речі, щоб не бути голослівною, тестую все на собі — і цю статтю також написав ChatGPT на мої промпти. Отже, все написане — це вже, звичайно, не майбутнє. Це те, чим нам треба вміти користуватися вже сьогодні для покращення нашого життя та бізнесу.