Якщо не є актуальною допомога ЗСУ, тоді актуальна зміна керівництва облради?

Якщо не є актуальною допомога ЗСУ, тоді актуальна зміна керівництва облради?


Процес акумулювання додаткових коштів для допомоги ЗСУ у Черкаській обласній раді через аудит та можливий продаж неліквідного майна – заблокований на невизначений термін. По суті, як зазначає один із ініціаторів зазначеного аудиту, депутат від “Слуги народу” Ігор Новицький, винний у цьому керівництво ради в особі її голови Анатолія Підгорного. Дратівливе питання, за фактом, розвалило і більшість, що всі чотири роки каденції демонструвала сталеву єдність.

Нагадаємо, тиждень тому на сесії Черкаської обласної ради було поставлено питання щодо утворення тимчасової комісії обласної ради з питань економічного аналізу та аудиту майна обласної комунальної власності та проведення публічної приватизації з подальшим направленням отриманого фінансового ресурсу на підтримку Збройних Сил України. Однак навіть до порядку денного його включити не вдалося, оскільки забракло голосів. Тоді минулої п’ятниці на вимогу частини народних обранців було зібрано позачергове засідання облради з вищезазначеного питання. Та й цього разу зареєструвалося лише 22 депутати, тож сесія виявилася не повноважною. Більше того, демонстративно покинула сесійну залу фракція ВО “Черкащини”, заявивши, що проводити інвентаризацію, ревізію та аудит обласного комунального майна нібито не вчасно. Керівник фракції “Батьківщина” настільки обурив таке ставлення колег до питання підтримки армії, що він зробив різку заяву: відкликає власний підпис з-під меморандуму про створення коаліційної більшості, по суті, припинивши таким чином це політичне об’єднання.

“Були місяці розмов та консультацій, нібито було досягнуто домовленості, проте результат – порожня зала. – обурився Ігор Новицький після засідання. – Я з повагою ставлюся до всіх депутатів, але те, що сьогодні сталося – ганебно! Це загальмувало величезний процес виведення із тіні значної кількості майна Черкаської обласної ради. Керівництво обласної ради саме за ці чотири роки мало зробити вказану роботу – ревізію, аудит – та спрямовувати звільнений ресурс на допомогу Збройним силам України, так, як це роблять інші поради. Двадцять три депутати, які ініціювали скликання позачергової сесії, роблять це замість нього, але, як бачите, блокується така можливість. Однак ми не зупинимося і допомагатимемо ЗСУ всіма можливими коштами в обласній раді”.

Читати:  “Підтримую ініціативу щодо інвентаризації та аудиту комунального майна. Без маніпуляцій та популізму”, – Ігор Табурець

Ініціаторів аудиту найбільше обурює, що блокується не просто інвентаризація майна, а сама можливість зробити посильний внесок у підтримку армії. Адже на попередніх сесіях неодноразово були озвучені факти неефективного управління цим майном, через що воно знецінюється, або потребує постійних дотацій з обласного бюджету, і так коротенького варто відзначити.

“Черкаська обласна рада ніяк не може допомогти, оскільки має обмежені повноваження та невеликий бюджет. Однак є майно, тому потрібно його інвентаризувати, чітко зрозуміти, в якому стані провести незалежний аудит і лише потім, якщо якесь майно буде вигідніше продати – зробити це на прозорих аукціонах, а отримані кошти направити на ЗСУ. Це справді важлива оптимізація: і кошти на ЗСУ, і економія власних коштів облради», – наголошували депутати-ініціатори.

То чому проти цього виступає така патріотична політична сила, як “Черкащани”? Не боячись при цьому навіть піти в опозицію чинному начальнику ОВ Ігорю Табурцю, оскільки він ініціативу інвентаризації та пошук додаткових ресурсів для ЗСУ повністю підтримує?! Частково на це відповіли депутати під час засідання сесії, наголосивши, що саме ця політична сила зараз і так контролює частину майна, бо пропонувала та затверджувала керівників комунальних підприємств облради. Не хочеться говорити, що має ще корупційну вигоду, проте, як бачимо, у публічності явно не зацікавлена. Як і не зацікавлена, очевидно, у підвищенні ліквідності цього майна та його інвестиційної привабливості, адже тоді, зрозуміло, як божий день, його важче купуватиме на прозорих аукціонах. Чи не тому, як зазначали депутати у своїх виступах із трибуни обласної ради, більшу частину майна за останні роки дивним чином було стрімко виведено у приватні руки по-тихому? Бо питання аудиту назрівало? Той самий голова обласної ради, як ми вже зазначали, став щасливим власником перспективного складу “Облпалива”, і, ймовірно, список таких же удачлівців з депутатськими мандатами може різко збільшитися.

Читати:  Адаптувалися не всі. Як виживає бізнес на третьому році війни — кому зараз найважче

І коли Новицький та його колеги обіцяють обов’язково вивести все майно та його тіньову приватизацію на чисту воду та домогтися аудиту та прозорості, то залишається відкритим суто політичне питання: а наскільки легітимним тепер керівництво обласної ради, якщо більшість розвалилася? Логічно було б політичним силам, що нині входять до складу ради, створювати нову, укладати нові політичні меморандуми і, зрозуміло, обирати нових керівників. І до речі, це могло б ще й суттєво грошей заощадити у бюджеті, бо, як свідчать журналістські розслідування колег із “Провінції”, лише клерки середньої руки до обласних рад одержують по сто тисяч гривень на місяць! Що вже казати про керівників!

“Черкаська облрада по суті дуже схожа на студентський гуртожиток, де від сесії до сесії живуть студенти весело”. Зависай у соцмережах і чекай, поки пропікає 18.00. У складі поїдуть відпочивати на Балі на рік – цього в області ніхто не помітить”, – пишуть журналісти цього видання.

Тож на себе – гроші є. І чимало. Але де той ефективний менеджмент, який мав уже давно оптимізувати й обласне комунальне господарство, і поставити його на службу обласному бюджету, а не навпаки? Адже якщо воно таки служить, але не на благо громади, а на чиюсь кишеню, то це вже зовсім інша історія. І займатися нею мають інші фахівці, озброєні не ручками та логікою речей, а Кримінальним кодексом.

Поліна Котова