“Якщо ми всі не згуртуємось для боротьби з ворогом, не відкинемо все вороже, то зникнемо як нація…” – Олександр Вівчарик

“Якщо ми всі не згуртуємось для боротьби з ворогом, не відкинемо все вороже, то зникнемо як нація…” – Олександр Вівчарик


Мабуть, кожне покоління українців воювало: якщо не за свою свободу, то у ярмі успішніших загарбників. Але зараз ми, схоже, боремося вже не лише за державність, а й за життя. У школі нам багато розповідали про жорстокість гітлерівців, але таких звірств, які зараз творять рашисти-путлерівці, не робили й вони. Те, як російські солдати обмежуються нашій землі над цивільним населенням і військовополоненими злякало б і середньовічних інквізиторів. Про це пише журналіст Олександр Вівчарик на сайті “Прочерк”.

Тож виникає запитання: що на нас взагалі чекає? На мою думку, варіантів небагато: або ми перемагаємо, або принаймні даємо таку відсіч агресору, що він відкочується назад і на якийсь час заспокоюється, або ми зникаємо як нація. Враховуючи, що ми вже бачили і чули, немає сумніву, що у найгіршому варіанті буде знищено всіх, хто воював, волонтерував, допомагав фронту та працював в Україні. І не лише вони, а й їхні родичі, друзі. Будуть убиті й усі полонені, бо потреби у них у рашистів уже не буде. Частину, так би мовити, нейтральних, вишлють до Сибіру. Потреба у людському матеріалі там велика, а кліматичні умови такі, що московити їхати туди вже не хочуть. Ще частину мобілізують на гарматне м'ясо. Адже у всякому разі, не приведи Господи, перемоги росії, путін на крилах ейфорії та загального одобрямсу своїх підлеглих, без сумніву, рушать далі до Європи. Принаймні на Польщу та Прибалтику.

Під роздачу потраплять і ждуни. Звичайно, якийсь час їх використовуватимуть, але недовго. У Росії ніколи не вірили українцям. Тому скористаються зрадниками та викинуть. Зрештою, хто і коли довіряв продавцям?

Це реальна картина та прикро, що її не доносить до людей наша влада. Її, схоже, нічому не навчили сумнозвісні шашлики, а не оборонні споруди напередодні вторгнення Росії. Тому замість того, щоб мобілізувати націю, населення охолоджували за допомогою дідів-панасів Арестовичів: мовляв, перемога вже ось-ось, через три місяці питимемо каву в Ялті. Звичайно, козаки, що не народилися, радісно розслабилися. А коли стало зрозуміло, що з кавою доведеться почекати, заколисоване суспільство почало шукати відмазки. Мовляв, нехай воюють депутати, чиновники, військові-пенсіонери, поліцейські, а вони, мамині черешеньки, для війни не народжені.

Я не засуджую цих людей, бо не маю на це права, адже також не воюю. Та й зрозуміло, що не кожен може посилити страх смерті. Дивує відсутність розуміння реалій та агресивне виправдання власної слабкості. Краще вже ховатись, мовчи, але не роби чеснотою ухилення, не пропаганду зради.

Читати:  Викрадення скриньки для голосів у Могилянці: МОН оголосило перевибори президента, а викладачі страйк

Депутати, чиновники такі самі люди. Зрештою, це ми їх обирали. Кого обрали, тих і є. Однак і серед них є такі, що стали на захист Батьківщини. Наприклад, воює народний депутат Сергій Рудик від Сміли, на війні загинув його колега Олег Барна, віддав життя за Україну та колишній міський голова Сміли Олексій Цибко… А інші? Інші, коли припече, знімуться і відлетять у тепліші краї. Що толку до них апелювати? Якщо московський варвар ґвалтуватиме жінку потенційного того, хто ухиляється, невже він і тоді буде говорити: не роби цього, йди гвалтуй дружину депутата? А тепер божевільний ворог ґвалтує Україну. Нам все одно, чи болить? Чи кожен із тих, хто боїться стати на захист Батьківщини хоча б допомагає ЗСУ?

Під час війни вкрай важливим є також усвідомлене розуміння, хто твій ворог. Але дехто досі шукає добрих росіян. Це дико, це не вкладається в голову, але в нас і зараз молодь може слухати російську естраду, у нас досі храмів московського патріархату більше ніж ПЦУ. Вночі напередодні Великодня Харковом та Одесою влаштували російські ракети, а вранці жителі тих міст у переважній більшості пішли до московської церкви. Це поза моїм розумінням, з таким хіба що до психіатра.

Під час війни не може терпіти щось вороже, інакше ворог виїсть нас зсередини. Не використовувалися б ми російською мовою, шляхи не могли б говорити, що слід захищати російськомовних. Не стояли б у нас пам'ятники їхнім героям та письменникам, не співали б ми їхніх пісень, не ностальгували б частину українців за імперією зла, не було б аргументу, що ми один народ.

Показовою є декомунізація та деколонізація, яку влада дуже повільно проводить. Часто процес саботують або приховані московські агенти, або ждуни, або ті, хто так і не зрозуміли, з ким ми маємо справу. Схоже, такі люди підсвідомо готові бути рабами, вони не вірять у нашу перемогу і сподіваються на якісь преференції від загарбників, якщо чинитимуть опір деколонізації. Ось, наприклад, у Смілі вважали за краще мати вулицю Залізничну, але не Івана Сірка. Вулицю Олега Кошового назвали вулицею Кошового. Якого Кошового? Навряд чи Костя Гордієнко. То може ухилянта-паяця Євгена Кошового? У такому разі хай би вона залишалася ім'ям Олега Кошового.

Читати:  Друковані ЗМІ зобов'язали видавати українською, але не всі

Чи є на Золотоніщині село Кантакузівку. Навіщо зараз ця назва? Про що вона свідчить, крім того, що ми свого часу принижені москвою? Хома Кантакузін народився в Бухаресті, помер на Вологодщині, вірно служив розпинальнику України навіженому Петру I, за що й отримав землі переяславського полковника Івана Мировича, який приєднався до Мазепи. У тому числі й хутір, який започаткував місцевий українець Конон Тимченко. Назвав його своїм ім'ям. І невідомо за що вдячні йому нащадки колись волелюбних козаків шанобливо зберігають у назві села ім'я іноземця, який вірно служив нашим споконвічним ворогам.

Найбільше здивували мешканці Катеринополя – колись переможного Калніболота. За часів визвольної війни 1648-1654 років Калніболото – сотне містечко Корсунського полку. Боролися його мешканці із загарбниками під час Коліївщини. Так, поблизу містечка діяв загін гайдамаку на чолі з козаком Калниболотського куреня Макаром. Під тиском регулярних військових частин він відступив у запорізькі степи. Адже Калниболото мав на Січі свій курінь, а сама січа мала землі там, де нині Сахновщанський район Харківської області. Нещодавно на Харківщині виявили перший справжній козацький хрест. Як виявилося – це поховання козака саме Калниболотського куреня Запорізької Січі.

З огляду на войовничість жителів Калниболота, польський король Станіслав Август Понятовський 30 квітня 1792 року вдруге надав місту привілей, а також герб – зображення зубра на синьому полі. Схоже, тепер доречним був би віл. Нинішні нащадки козаків люто опираються не так ворогові, як відновленню минулої назви славного міста. Адже 1795 року Калниболото вже у складі Російської імперії було перейменовано на Катеринопіль. Зрозуміло, на честь когось. А вже за радянських часів, у середині XX століття, назву підправили до сучасного вигляду – Катеринополь. Але нинішній селищний голова Володимир Коваленко вимагає документів, які містечко назвали саме на честь російської цариці Катерини, яка знищила Січ і закріпачила українців. Мовляв, давайте вважати, що його названо на честь матері Тараса Шевченка. Блюзнірство в стилі 95-го кварталу.

Коваленка я не дивуюсь. Йому, схоже, як приклад депутат від “Слуг народу” Олексій Ковальов, який перейшов на бік росії. Тому недаремно в минулому він був членом прогресивно-соціалістичної партії Наталії Вітренко (нині забороненої в Україні як проросійської партії лівого штибу), і соціал-демократичної (об'єднаної) кума путіна Віктора Медведчука. Не дивуюсь і з того, що його підозрювали у вимаганні 800 доларів хабара за дозвіл на розміщення на території громади кавомобілів. Мене прикро вразили нащадки козаків колишнього Калниболота. Не годиться так ганьбити пам'ять славних предків.

Читати:  Войцехівський із колегами ініціюють розгляд законопроекту про демобілізацію

Якщо ми всі не згуртуємось для боротьби з ворогом, не відкинемо все вороже, то пам'ять про перемоги предків догниватиме на вічній мерзлоті півночі Росії. А це пекло. Тому що воно не тільки гаряче, воно буває й так холодне, що земля замерзає на десятки метрів углиб. А восени там болота та мошка. Повірте, я знаю, бо там зростав. Мої батьки пішли в УПА захищати Україну та жили з гордо піднятою головою. А деякі пішли служити ворогові і не вижили, бо ворог вирішив позбутися перекінчика.

У концтаборах бандерівці згуртувалися та дали відсіч злодіям, яких табірна охорона нацьковувала на повстанців. Велика кількість їх після смерті сталіна була звільнена та дожила до Незалежності. Зрештою, вони розвалили сумнозвісний ГУЛАГ. А ті, хто хилилися, переважно не вижили.

Кожна жива спільнота на землі, яка бажає жити і залишити потомство, згуртовується та дає відсіч хижакам. Кожен народ, який нині живе на землі, щоб існувати і розвиватися, захистив свою землю. Якщо ми думатимемо про одноосібне виживання, то, як нація і навіть окремі індивіди, приречені. А якщо хочемо жити, то маємо все віддати заради Перемоги.