Вбивчо просто. Стів Джобс використав геніальний трюк на співбесідах при прийомі на роботу в Apple
Вбивчо просто. Стів Джобс використав геніальний трюк на співбесідах при прийомі на роботу в Apple
Відкрийте собі методику співбесіди, завдяки якій Джобс формував команду світового рівня (Фото:dima4to@gmail.com/Depositphotos)
У легендарного засновника Apple Стіва Джобса був секретний метод відбору людей на співбесіді.
Стів Джобс продовжує залишатися іконою для багатьох людей.
Як для простих користувачів, які люблять продукти Apple за їхню неповторну магію, так і для бізнес-користувачів, які продовжують навчатися у Джобса мистецтву менеджменту.
Другим буде особливо цікаво дізнатися, як Джобс, який славився своїми нестандартними підходами до управління компанією та персоналом, набирав людей.
Зрозуміло, Джобс, будучи топ-менеджером Apple, особисто брав участь лише у підборі людей на ключові позиції у компанії. Але у величезній компанії завжди безліч управлінців. Тому Джобс за довгі роки виробив свій унікальний метод проведення співбесід.
Як Стів Джобс проводив співбесіди
Насамперед під час співбесід Джобс хотів порушити тенденцію, коли кандидати дають заготовлені відповіді, зазначає Чарлі Херберт, оглядач британського видання. JOE.
Вивчаючи біографію Джобса та розповіді про нього, він виділив деякі цікаві моменти.
Джобс, зважаючи на все, виробив свого роду «пивний тест», який він використовував під час співбесід із потенційними співробітниками.
Як перетворити невдачу на успіх. 9 правил ризику легендарного засновника Apple Стіва Джобса
Йдучи врозріз з ідеєю про те, що співбесіди мають бути досить формальними, покійний генеральний директор Apple хотів уникнути поширеного сценарію, коли люди приходять на співбесіду із заздалегідь підготовленими відповідями на типові питання.
Ключовим питанням Джобса під час співбесіди було таке: «Став би я пити пиво з цією людиною? Чи почав би я розмовляти з ним чи з нею в невимушеній обстановці під час прогулянки?».
Саме так він і вчинив.
І це абсолютно нечувана для Кремнієвої долини практика.
Джобс часто виводив інтерв'ю з офісу, прогулювався з ним і брав його з собою випити, щоб зрозуміти, чи може він працювати з цією людиною.
За логікою Джобса це допомагало потенційному співробітнику розкритися і розслабитися, позбавляючи його жорсткої обстановки офісної співбесіди.
В арсеналі Джобса були і традиційні питання на кшталт «Коли ви востаннє чогось вимагали?». Але основний наголос він робив на простими і невимушені: «Чим ви займалися минулого літа?».
На такі питання немає правильних чи неправильних відповідей, констатував Джобс, але вони допомагають краще дізнатися співрозмовника і вирішити, чи буде він гарною людиною для роботи.
Головний принцип відбору
Джобс завжди шукав тільки найкращих.
Глава Apple ніколи не приховував, що шукав «гравців класу А» на свої ролі, «крем-де-ля-крем». Так він називав тих, хто, на його думку, є найвищим класом у своїй грі.
В одному зі своїх інтерв'ю Джобс пояснював, що «коли збираєш разом достатню кількість „А-гравців“, їм справді подобається працювати один з одним».
«Тому що раніше вони не мали такої можливості», — іронізував Джобс.
Враховуючи місце Apple у світі та нашому сьогоднішньому житті, можна припустити, що процес співбесіди та «пивний тест» був дуже успішним, констатує Херберт.
- “Пам'ятайте, що літак злітає проти вітру”. 10 правил життя легендарного Генрі Форда
- “Головний урок у бізнесі – якщо хочеш друга, заведи собаку”. 10 правил життя легендарного інвестора Карла Айкана
- Мудрість батька атомної бомби. 10 правил життя Роберта Оппенгеймера