ТОП-7 шалених рішень, які привели великих бізнесменів до успіху
ТОП-7 шалених рішень, які привели великих бізнесменів до успіху
Безумство чи геній? 7 ризикованих рішень, які привели до успіху (Фото: WallpaperAccess)
Успіх чи невдача бізнесу можуть бути зведені до одного-єдиного сміливого рішення. Давайте подивимося деякі приклади таких дуже вдалих рішень.
Бізнес-школи навчають логічного та критичного мислення. Вчать аналітики, оцінки шансів та спостереження за конкурентами.
І все це дійсно важливо при веденні бізнесу, але далеко не завжди цього достатньо для досягнення успіху.
Є ще інтуїція та схильність до обґрунтованого ризику — якості, яку в бізнес-школах не навчать.
Їх можна і потрібно розвивати в собі кожному, хто мріє досягти успіху.
Ось деякі приклади, як це працює.
ТОП-7 божевільних бізнес-рішень, які привели до успіху
Давайте подивимося на мистецтво ризику та володіння інтуїцією на прикладі таких великих бізнесменів, як Стів Джобс, Білл Гейтс, Генрі Форд та Сара Блейклі.
Генрі Форд зробив ставку на людей
Великий Генрі Форд прославився не лише революцією в галузі особистого автотранспорту, а також знаменитою цитатою: «Любий колір автомобіля хороший, якщо цей колір – чорний».
Він відомий ще й як визначний менеджер.
На початку XX століття робітники розглядалися як щось цілком взаємозамінне.
Але Генрі Форд зробив щось нечуване і подвоїв зарплату робітників, скоротивши їхній робочий день на годину. Це значно збільшило їхню продуктивність.
Незалежний крок компанії Ford щодо підвищення заробітної плати робітників був особливо блискучим з кількох причин.
Він різко знизив плинність кадрів, скоротив витрати на навчання та зберіг найкращих співробітників. Крім того, PR-вплив був вкрай позитивним. Число прогулів знизилося, тому що у співробітників з'явилася реальна причина залишитись на роботі. Якість кадрового резерву значно покращала.
Багато економістів вважають, що у глобальній перспективі завдяки таким рішенням з'явився новий середній клас, який справді міг дозволити собі автомобілі Ford.
Далекоглядний Стів Джобс
Без Стіва Джобса, який славився схильністю до ризику, цей перелік був би неповним.
До дебюту iPod на ринку в 2001 році музичні аксесуари, а саме навушники зазвичай були темно-сірими або чорними.
Джобс вирішив досягти повної одноманітності в упаковці iPod: хрусткий білий корпус, захисна піна, дроти і, звичайно ж, навушники.
Таким чином, iPod став єдиним музичним плеєром з білими проводами для навушників. Навіть якщо ви не бачили плеєр, захований у кишені користувача, ви розуміли, що він має iPod.
Пізніше Apple провела цілу рекламну кампанію iPod, присвячену винятково білим навушникам. Багато з цього відмінного дизайну збереглося і сьогодні, в iPhone, що користується величезним успіхом.
«Хід конем» Роберта Тейлора
Про нетривіальний перебіг винахідника рідкого мила Роберта Тейлора в бізнес-школах теж не розповідають.
Рідке мило зараз поширене, але наприкінці 1970-х років його продавала лише одна крихітна компанія — Minnetonka, яка належала Роберту Тейлору.
Споживачам рідке мило подобалося, і Тейлор вирішив вийти на національний ринок.
Це привернуло увагу набагато більших компаній, які швидко змогли створити імітатор із агресивним маркетингом.
Тейлор зрозумів, що його ось-ось розчавлять більші конкуренти, тому вирішив скупити всі пластикові насоси. (диспенсери) у країні.
Так, він витратив $12 млн — більше, ніж коштувала його компанія, — на скупку пластикових насосів, які вичавлювали мило з пляшок.
Він купив усю кількість, яку дві компанії, які виробляли їх, могли зробити за рік чи два. Конкуренти залишилися без диспенсерів.
У результаті Тейлор захопив величезну частку ринку і, зрештою, був викуплений компанією Colgate Palmolive. Що принесло йому цілий стан.
Дуже самостійна Сара Блейклі
Наймолодша у світі жінка-мільярдер Сара Блейклі створила бренд Spanx після того, як їй знадобилися колготки без шкарпеток, які підходять до її вбрання. Після невдалих пошуків вона зрозуміла, що ніхто з існуючих виробників не робить нічого подібного.
Створені нею панчохи спочатку не знайшли відгук у покупців. І одного разу вона вмовила покупницю в магазині одягу Neiman Marcus приміряти створені нею панчохи.
Після цього Блейклі використала популярне ток-шоу Опри Вінфрі як рекламний майданчик. Роками вона самостійно займалася маркетингом, логістикою та позиціонуванням продукту, поки компанія не досягла позначки $1 млрд прибутку.
Примітно, що Блейклі володіє 100% акцій приватної компанії, вона не має боргів, вона ніколи не приваблювала зовнішніх інвестицій і не витратила ні цента на рекламу.
Хитрий Білл Гейтс
У 1980-х роках IBM попросила Білла Гейтса створити операційну систему своїх персональних комп'ютерів. Він ліцензував операційну систему QDOS у стороннього розробника Тіма Паттерсона за $50 тис, модифікував її, назвав MS-DOS і продав IBM.
Однак далі сталося найцікавіше.
Гейтс зрозумів, що керівництво IBM було переконане, що споживач платитиме лише за “залізо”. Тому Гейтс переконав IBM дозволити йому продавати софт іншим компаніям, що започаткувало його шлях до статусу найбагатшої людини у світі.
Коли інші компанії почали створювати власні комп'ютери, MS-DOS стала стандартом, і Microsoft заробила цілий стан.
Puma та кросівки для Пеле
На фоні «війни кросівок» між Adidas та Puma наприкінці 1960-х років між двома компаніями був неофіційно укладений «пакт Пеле».
Відповідно до цієї неформальної домовленості жодній із компаній не дозволялося рекламувати свою продукцію через легенду футболу — бразильського гравця Едсона Арантеса ду Насіменту, відомого як Пеле.
А потім пакт було порушено.
Ось як цю історію описує газета LA Times. Ханс Хеннінгсен, представник компанії Puma, звернувся до Пеле перед чемпіонатом світу 1970 року. І вмовив його піти на угоду.
Перед початком фінального матчу Пеле попросив офіційних осіб хвилинку, щоб зав'язати шнурки перед початком гри. У результаті весь світ спостерігав за тим, як Пеле зав'язує шнурки на кросівках Puma.
Як Dow Chemical обрушив німецьку монополію
Герберт Доу заснував компанію Dow Chemical після того, як вигадав спосіб дешевого виробництва брому. Його справи йшли добре у США, але він не міг пробитися до Європи, бо гігантський картель німецьких виробників фіксував ціни.
Зрештою він вирушив до Англії, переміг картель за ціною, що спонукало німців почати демпінгувати бром у США за неймовірно низькими цінами.
Але потім Доу просто припинив продаж у США і став таємно купувати весь цей німецький бром і продавати його в Європі за цінами нижчими, ніж у картеля.
Він значно розширив свій бізнес, зруйнував німецьку монополію та створив прецедент.
Фактично Доу створив сценарій відповіді картельний демпінг.
- Легенди ризику. П'ять великих інвесторів, які заробили статки на шалених ставках
- Як перетворити невдачу на успіх. 9 правил ризику легендарного засновника Apple Стіва Джобса
- «Наслідуйте тих, ким ви захоплюєтеся». 10 правил життя легендарного інвестора Уоррена Баффетта