Першими покупцями зеленого водню стануть виробники сталі та палива
Головний інвестиційний директор паризького водневого фонду Hy24 Амір Шаріфі заявив, що першими ймовірними покупцями зеленого водню, незалежно від ціни, будуть виробники зеленої сталі та електронного палива.
В інтерв'ю Hydrogen Insight він розповів, що висока вартість Н2 у короткостроковій перспективі не надаватиме значного впливу на вартість товарів.
Шаріфі пояснив, що, наприклад, вартість автомобіля, який вже коштує понад €30 000, зросте лише на кілька сотень євро.
Очікується аналогічна тенденція і для синтетичного електронного палива, що виробляється із зеленого водню та уловленого вуглекислого газу. Так, 50% націнка на е-паливо при суміші 10% традиційних видів палива призведе лише до 5% зростання загальних цін.
Зазначається, що перша партія синтетичного бензину коштувала €50 за літр, тобто в 100 разів дорожче за викопний бензин. Проте масштабування таких проектів призведе до різкого падіння ціни.
Ймовірно, також будуть потрібні додаткові субсидії, щоб стимулювати такі галузі як нафтопереробка до використання поновлюваного H2. Шаріфі наголосив, що електронне паливо для морського судноплавства та авіації, зокрема, обумовлене загрозою штрафів, якщо літаки та судна не будуть використовувати достатню кількість синтетичного палива до 2030 року.
Також металургійний сектор зіткнеться з додатковими витратами через впровадження європейського механізму коригування імпорту (CBAM) та скасування безкоштовних квот у системі торгівлі викидами ЄС.
На думку деяких аналітиків, більш економічно доцільно виробляти зелену сталь у країнах з дешевим воднем та експортувати метал сталеливарним заводам.
“Незважаючи на те, що дешева електроенергія є ключовим фактором, у короткостроковій перспективі вам потрібно розробляти проекти, де ви маєте чітке уявлення про те, що буде вашим клієнтом”, – сказав Шаріфі.