
МСЕКи ліквідували, що ж: як тепер встановлюють інвалідність у Кіровоградській області
Директор департаменту охорони здоров’я Кіровоградської ОВ Олег Рибальченко розповів під час брифінгу в ОВ, як жителям Кіровоградщини встановити інвалідність після ліквідації МСЕК. Більше дивіться на відео або читайте в нашому тексті.
З 1 січня в Україні змінилася процедура встановлення ознак інвалідності. Нова система покликана забезпечити об’єктивну оцінку функціональних обмежень, що впливають повсякденне життя людини. Рішення прийматимуть експертні команди, сформовані у провідних медичних закладах області.
“Фактично з 1 січня МСЕКи не працюють, працюють лише експертні команди при медичних закладах. Саме вони визначають функціональні порушення, що обмежують людину у повсякденному житті та надають статусу людини з інвалідністю. Для тих людей, які вже мають такий статус, усі раніше ухвалені рішення залишаються чинними ще півроку разом із пільгами. Поки що впорядкують систему”, – пояснив чиновник.
Постанова Кабінету Міністрів №1338 передбачає використання міжнародних класифікацій з метою оцінки функціональних обмежень.
Замість восьми обласних МСЕК визначатимуть десять експертних команд, що охоплюють усі райони області, включаючи спеціалізовані установи для психіатрії, онкології, кардіології тощо.
Обласні установи, що працюють за новою системою та мають бригади:
обласна лікарня (багатопрофільний надкластерний заклад);
кардіологічний центр;
психіатрична лікарня;
онкологічний центр
фтизіопульмонологічний медичний центр
За регіональним принципом в області збільшили кількість медичних установ, де встановлюватимуться інвалідність:
Центральна міська лікарня Кропивницький.
Лікарня швидкої медичної допомоги Кропивницький.
Центральна міська лікарня Олександрії.
Новоукраїнська міська лікарня.
Кластерна лікарня Голованівського району.
Загалом у всіх цих закладах працюватимуть 50 експертних комісій – з основним складом для дублювання та резерву. Вони зможуть залучати інших фахівців, щоб докладно визначити певні статки.
Справи пацієнтів, інвалідність яких мали визначати на початку нового року, передали знову експертним бригадам. Вони розглядають їх у тій самій черговості, яку було визначено ще, коли діяли МСЕК.
“Ми ці справи зацифрували та внесли в єдину електронну систему. Особливістю цієї системи є те, що розгляди відбуваються виключно в електронному вигляді. З першого січня пацієнти, які претендують на огляди чи перегляди, мають звернутися до своїх лікарів та вносять дані до електронної системи. Особливість її в тому, що в день розгляду пацієнт не знає, яка саме команда розглядатиме його справу. І комісія не знає, справу якого пацієнта вона розглядатиме. Відоме лише місце та час розгляду», – розповів чиновник.
Огляд може бути:
очний – за наявності пацієнта;
дистанційний;
біля ліжка пацієнта, тобто з виїздом до нього;
пацієнта може бути уповноважена особа.
Протягом місяця з подання документів приймається рішення про встановлення статусу інвалідності.
Лікарі, які лікують пацієнтів із хронічними захворюваннями, можуть самостійно внести їх дані до системи та ініціювати розгляд його справи для встановлення інвалідності. Зокрема, це може робити і сімейний лікар. Єдина відмінність полягає в тому, що наразі пацієнт не відвідує лікарсько-консультативну комісію. Перелік залишається стандартним – документи особи та документи, які демонструють підстави для розгляду.
Особливістю направлення військових і те, що військово-лікарські комісії (ВЛК) тепер мають право самостійно направляти пацієнтів на розгляд експертних команд без проміжного погодження.
Пріоритет у черговості розгляду справ надається військовослужбовцям, особам із вперше встановленим діагнозом та пацієнтам із тривалими лікарняними (понад 120 днів).