Еволюція книгарень. Як змінюється бізнес і що на нас чекає у майбутньому, — думка Сучасний читач звик приходити не лише за книгою, а й за емоцією 14 травня, 20:43
Сучасний читач звик приходити не лише за книгою, а й за емоцією
Якщо нещодавно книговидання та книгорозповсюдження вважалося справою ентузіастів, то сьогодні це конкурентний і динамічний ринок. Це простежується навіть за кількістю нових магазинів. Ми бачимо, що попит на літературу збільшується, а потреби читачів змінюються від швидкої онлайн-покупки до відвідування популярних магазинів.
Тому залежно від потреб читача змінюється та конкурує книжковий бізнес. Не проблема зараз «читати книгу, слухаючи її через аудіо, або завантажувати, зберігати і споживати книги на цифрових пристроях. Доступність книжкової продукції забезпечують книжкові магазини, майбутнє яких зумовлене як технологічними і соціокультурними тенденціями, а й адаптацією до нових реалій.
Онлайн і офлайн книгарні
Діджиталізація бере своє. Буденна зайнятість породжує очевидні переваги інтернет-магазинів для клієнтів: зручність, швидкість доставки, помірна вартість та програми лояльності. Розвиваючи онлайн-збут можна уникнути великих витрат на утримання фізичних книгарень, що дозволяє зосередитися на розвитку інтернет-присутності та вдосконаленні сервісу. Дуже зручно купити книгу в один клік, тому онлайн магазини залишаються основними майданчиками для продажу.
Попит на літературу зростає
Фізичні, живі магазини є центрами культурного життя, майданчиками спілкування спільноти однодумців. Зараз великі міста стають іноді перенасичені книгарнями, чого не можна сказати про невеликі районні центри. Малі міста також потребують книжкових просторах, де можна побачити, погортати книгу або прочитати уривок. Тому виклик для книгорозповсюджувачів — створювати збалансовану матрицю магазинів у всій країні.
Книгарні зі своїми «фішками»
З присмаком кави, пива, вина, легких закусок чи чогось солодкого, з розмовами про життя та зустрічі з відомими людьми — традиційний формат книгарень змінився і продовжує постійно змінюватись. Маленькі камерні магазини конкурують із великими мережами, завойовуючи розташування клієнтів.
Сучасний читач звик приходити в магазин не лише за книгою, а й за емоцією. Одні пропонують відвідувачеві унікальні колекційні та тематичні видання, інші доповнюють полиці з книгами просторами для відпочинку та коворкінгу, хтось приваблює особистістю самого книготорговця, а точніше його професіоналізмом та вмінням знайти ключ до запиту кожного клієнта. Розвиток технологій також відкриває нові можливості для книгарень, дозволяючи впроваджувати інноваційні підходи та залучати аудиторію різного віку та інтересів.
Якісна комунікація на всіх рівнях
Не менше емоцій цінується сучасна комунікація книгарень, від привітних книжкових консультантів до комунікаційних мостів у соцмережах. Щирість та відкритість зі своїм клієнтом – запорука успіху будь-якого бізнесу.
Комунікація — це питання довіри та точок дотику у світоглядному баченні. Увага до клієнта дозволяє книгарням зрозуміти його потреби та очікування, що важливо для їх задоволення. Старше покоління читачів цінує досвід і потребує швидких персоналізованих порад, молоде прагне до відкритого, дружнього діалогу. Зумери гостро відчувають нещирість та реагують на неї. Книгарня, яка стала другом і порадником, — ключовий фактор успіху в конкурентному середовищі сучасного книжкового ринку.
Популяризація української книги
Вітчизняні видавництва обрали курс на популяризацію наших авторів та видання різнопланової за жанрами та тематиками літератури. Сьогодні – час піднесення української літератури. Українці дедалі частіше звертаються до сучасних книг історичного спрямування. У найближчому майбутньому ми побачимо ще більше видань, які стануть фундаментальними для культури та історії нашої країни.
Популяризація української літератури, особливо історичної, має потенціал стати не лише культурним явищем, а й інструментом соціальних змін. Роль магазинів – підігрівати інтерес читачів і створювати можливості для авторів говорити про себе та свої книги.
Книгарні як культурні інституції
Книгарні, поряд із музеями та театрами, мають перспективу стати чимось на кшталт візитних карток українських міст — визначними місцями, які мають свою особливу атмосферу, і куди приходять, щоб доторкнутися до літературного мистецтва та заблукати на кілька годин. Так само як музеї відіграють роль у збереженні культурної спадщини, книгарні допомагають літературі різного типу знаходити своїх читачів та впливати на їхнє світоглядне бачення.
Сьогодні кожен читач може обирати, де придбати нову книгу: в інтернет-магазині, у мережевому магазині чи у незалежній книгарні. Усі вони мають право життя. Але з огляду на досвід попередніх років можна бути впевненими, що на книжковому ринку залишаться гнучкі гравці, які встигатимуть трансформуватися відповідно до запитів своїх клієнтів. І що не менш важливо — відстоювати цінності та книжкову культуру.
Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Подивися NV
Більше блогів тут