«Було домовлено». Бізнес обговорив бронювання працівників одразу з трьома міністерствами — що чекає на українців
«Було домовлено». Бізнес обговорив бронювання працівників одразу з трьома міністерствами — що чекає на українців
Бізнес обговорив питання бронювання працівників із трьома міністерствами (Фото:Генштаб ЗСУ / Facebook)
Європейська Бізнес Асоціація зустрілася з представниками Міноборони, Мінекономіки та Мінцифри для обговорення ключових питань бронювання та мобілізації працівників.
Як повідомили NV Бізнес у прес-службі ЄБА, йшлося, зокрема, про електронне бронювання, роль і місце різних міністерств у цьому контексті, перспективи економічного бронювання
«Щодо електронного бронювання було поінформовано, що ухвалено зміни до постанови № 76. Відповідно до них через портал Дія завантажуються списки на бронювання. Наразі відбувається бета-тестування цього електронного процесу. Після цього, заява направляється до Реєстру військовозобов'язаних, де здійснюється перевірка чи стоять особи на військовому обліку. Далі через Пенсійний фонд відбувається підтвердження того, що працівників працевлаштовано на цьому підприємстві. Після цього, на порталі Дія виходить результат процесу бронювання за поданим списком, а через Резерв+ заброньовані зможуть побачити бронювання», — повідомили в ЄБА.
«Варто зазначити, що у Мінекономіки немає єдиного реєстру заброньованих, тож зараз це відбувається у ручному форматі, однак у Міноборони є прагнення цей процес автоматизувати. Загалом же електронне бронювання має запрацювати найближчим часом. У той же час, ті, хто не встигнуть отримати паперове бронювання до запуску нової послуги, також зможуть отримати електронне бронювання через портал Дія. Єдине, після отримання такого бронювання Міністерства просять надіслати їм листа та відкликати запит на попереднє бронювання у паперовому вигляді», — зазначили у ЄБА.
«За Резервом+, 18 травня набув чинності мобілізаційний закон, який надає 60 днів дня оновлення даних. Станом на даний момент Резерв+ надав можливість оновитися 3 млн 150 000 громадян. Для інформації оновлення даних можна зробити дистанційно — без візиту до ТЦК або ЦНАП. Так, якщо в Резерв+ людина залишить контактні дані, то надається відповідна мітка часу і це вже означає, що ви виконали законодавчу вимогу про надання контактних даних. Було домовлено, що Міноборони надасть офіційне роз'яснення, що військово-облікові документи в електронному вигляді мають таку ж юридичну силу, як і документи у паперовому вигляді. Отже, на блокпостах можна буде пред'являти електронний документ із Резерв+ і він матиме таку саму юридичну силу.
Справді, зараз досить проблематично набути статусу за рішенням про бронювання. Мінекономіки працює над тим, щоб створити «гарячу» лінію, де можна дізнаватись інформацію про статус бронювання. Але окремо й Мінекономіки попросили бізнес формувати максимально вичерпний список тих, кого потрібно забронювати, а не надсилати, умовно, щотижня доповнення — тому що аналіз кожного доповнення займає час. Наразі ж було домовлено, що підприємці, які мають питання щодо статусу їхніх запитів на бронювання, нададуть через Асоціацію інформацію Міноборони для того, щоб розібратися та надати бізнесу зворотний зв'язок.
Також порушувалося і питання економічного бронювання. Бізнес-спільнота підтримує необхідність ухвалення цього механізму, адже важливо надати можливість підприємцям бронювати критично важливих для роботи працівників. У Верховній Раді зареєстровано кілька альтернативних законопроектів і наразі проводяться відповідні консультації із зацікавленими групами. Сподіваємося, найближчим часом законопроект про впровадження економічного бронювання як додаткового інструменту для бізнесу вдасться ухвалити.
Бізнес також порушував питання врегулювання бронювання за напрямками. Наприклад, для роботи представництв (корпорацій, адвокатських об'єднань
Окремо підприємці порушували питання руху транспорту за межі області, що зараз є проблемою, водночас питання військово-транспортного обов'язку є питанням Міноборони. Також порушувалося питання подання заздалегідь списків на бронювання, продовження бронювання. Так важливо забезпечити безпечний перехід від бронювання до перебронювання, адже зараз виникають різні ризикові ситуації, зокрема, вручення повісток. Було наголошено, що списки у паперовому форматі можна подавати заздалегідь, але для електронного — ні, проте представники Мінекономіки пообіцяли розглянути це питання.
- 20 тис. грн щомісяця за особу. Як роботодавцям запропонують бронювати співробітників — інтерв'ю із співавтором резонансного законопроекту
- Економічне бронювання буде фаст-треком для підприємств, які мають право на стратегічне бронювання – нардеп
- “Це не суперечить мобілізації”. Бізнес попросив Зеленського запровадити економічне бронювання
Раніше повідомлялося, що у Верховній Раді 11 червня також зареєстрували законопроект про економічне бронювання (йдеться про законопроект №11331).
14 червня нардеп Федір Вениславський заявив в ефірі Radio NV, що Кабінет міністрів вже прийняв ухвалу, яка дозволяє вирішити проблему з бронюванням фахівців для оборонно-промислового комплексу.