Британські профспілки закликають уряд виділити більше коштів на декарбонізацію заводу Tata Steel
Профспілки хочуть, щоб уряд Великобританії надав більше коштів компанії Tata Steel, що дозволить їй інвестувати більше коштів у декарбонізацію заводу в Порт-Талботі на півдні Уельсу, повідомляє Argus.
План, розроблений консалтинговою компанією Syndex за дорученням профспілок, вимагатиме ще 683 млн. фунтів стерлінгів інвестицій, заявив сьогодні в парламентському комітеті у справах Уельсу Алісдер МакДейрмід, заступник генерального секретаря Об’єднаного союзу профспілок.
«Ми, безумовно, сподіваємося, що уряд зробить значний внесок у цю справу. Загалом загальна сума буде на рівні 800 млн. фунтів стерлінгів – 1 млрд. фунтів стерлінгів, порівняно з 500 млн. фунтів стерлінгів, що більше відповідатиме підтримці з боку інших європейських урядів, – сказав МакДейрмід.
План Syndex передбачає збереження роботи доменної печі, але навіть джерела у профспілці погоджуються з тим, що при експлуатації електродугової печі потужністю 3 млн т на рік до 2032 року її неможливо буде експлуатувати до 2032 року.
“Робота сталеплавильного цеху при спробі побудувати електросталеплавильний агрегат у цьому цеху пов’язана з великими ризиками, оскільки ви маєте справу з переміщенням рідкого металу за дуже високої температури, намагаючись щось побудувати”, – заявив комітету Т. В. Нарендран, керуючий директор Tata Steel .
Запуск агрегату без коксових печей також означатиме постійну шкоду, яку уряд не покриватиме, сказав Нарендран. З 88 коксових печей компанії працюють близько 33, причому термін експлуатації цих активів наближається до кінця.
Уряд Німеччини інвестує в ThyssenKrupp у чотири рази більше, ніж уряд у Tata, додав МакДейрмід. ThyssenKrupp отримує близько 2 млрд євро від Берліна на декарбонізацію, але значна частина цих коштів піде на субсидування закупівлі водню протягом наступного десятиліття. Tata Steel отримує близько 166 фунтів стерлінгів/т допомоги від уряду, що набагато нижче за рівень підтримки, яку європейські уряди надають виробникам сталі.
Виробництво заліза прямого відновлення в Європі здебільшого було неконкурентоспроможним, за винятком регіонів з великою кількістю конкурентоспроможних енергоносіїв, таких як Швеція. Лише державна підтримка дозволяє перехід до DRI у Європі.
Tata не виключає будівництва DRI у Порт-Толботі, але передбачає, що для цього знадобиться більше фінансування та газ за конкурентною ціною. Поточний план компанії передбачає розлив електросталі в наявні виливниці та прокатку на нинішньому стані гарячої прокатки, якій вже понад півстоліття.