Очікується, що PayPal USD буде краще, ніж Libra від Facebook на ринку стейблкойнів

Очікується, що PayPal USD буде краще, ніж Libra від Facebook на ринку стейблкойнів


Стейблкоїн PayPal, швидше за все, досягне успіху там, де Facebook зазнав невдачі, завдяки репутації платіжного гіганта у Вашингтоні та більшому розумінню політиками проблем за останні три роки.

Цього місяця PayPal оголосила, що запускає PayPal USD, криптовалюту, прив’язану до долара США, що робить її другою великою глобальною компанією, яка випустила стейблкойн після того, як Facebook, тепер Meta Platforms, представила Libra в червні 2019 року.

Цей крок, який стався після того, як PayPal переходить до нового генерального директора, про який було оголошено минулого тижня, здається ризикованим після того, як стейблкоїн Facebook був розгромлений політичною опозицією, а регулятори взялись за криптосектор після кількох крахів.

Але PayPal займає сильнішу позицію, ніж Facebook, кажуть колишні чиновники, керівники та аналітики. Політики більше знайомі зі стейблкойнами, криптовалютними токенами, які зазвичай прив’язані до фіатної валюти, ніж у 2019 році. Поштовх до створення федеральних норм щодо стейблкоїнів також допоміг підвищити їх легітимність в очах законодавців.

«Світ кардинально змінився після проекту Facebook Libra. Не було жодного знайомства зі стейблкойнами», — сказав Крістофер Джанкарло, колишній голова Комісії США з торгівлі товарними ф’ючерсами.

«З тих пір адміністрація, Конгрес і Федеральна резервна система мали час, щоб подумати про стейблкойни та регулювання стейблкойнів, і в галузі були дуже активні зв’язки з громадськістю, включаючи багато лобіювання».

На відміну від Facebook, гіганта соціальних медіа, який перебував під пильною увагою через проблеми конфіденційності та втручання Росії у вибори, PayPal є відомим фінансовим оператором у Вашингтоні. За даними OpenSecrets, минулого року вона витратила 1,13 мільйона доларів США (майже 9,40 крор рупій) на федеральне лобіювання, і, як свідчать записи, лобіює криптовалюти протягом кількох років.

Читати:  Таїланд прийняв рішення про заборону неліцензійних криптовалютних бірж для запобігання онлайн-злочинності

«З точки зору політики існує сейсмічна різниця між Libra від Facebook і стейблкоїном PayPal», — сказав Ісаак Болтанскі, директор з досліджень політики брокерської компанії BTIG.

«Між банкінгом і торгівлею все ще існує стіна, тому знання про те, що PayPal явно стоїть по один бік цієї стіни, має заспокоїти законодавців».

PayPal і Meta відмовилися від коментарів.

PayPal USD буде емітовано цифровою довірчою компанією Paxos Trust, забезпеченою доларовими депозитами та казначейськими облігаціями США та під наглядом Департаменту фінансових послуг штату Нью-Йорк.

PayPal запустив стейблкоїн, оскільки вважає себе лідером у сфері платіжних інновацій, сказав один з осіб, знайомий із планом, а генеральний директор Ден Шульман сказав, що він передбачає, що з часом його використовуватимуть для платежів. Але PayPal очікує, що стейблкойн буде використовуватися переважно клієнтами США для купівлі та продажу інших криптотокенів на його платформі, повідомило джерело.

Ден Долев, старший аналітик Mizuho, ​​сказав, що PayPal USD не змінить правила гри для інвесторів PayPal. “Це позитивний шум”, – додав він.

Великі амбіції

Правда, деякі політики мають занепокоєння. Максін Вотерс, головний демократ у комітеті з фінансових послуг Палати представників, висловила занепокоєння тим, що PayPal запускає стейблкоїн без федерального нагляду для захисту споживачів і фінансової стабільності. Але здебільшого реакція у Вашингтоні була приглушеною.

Коли Facebook представив Libra, стейблкоїн, операції з яким базувалися в Швейцарії та який був прив’язаний до кошика валют, керівники не приховували своїх амбіцій. Вони сказали, що хочуть революціонізувати світову фінансову систему.

Проект наштовхнувся на шалену опозицію з боку політиків, стурбованих тим, що Libra може дати Facebook занадто великий контроль над грошовою системою та порушити конфіденційність користувачів. Захоплені зненацька, регулятори були збентежені щодо того, хто повинен контролювати стейблкойни.

Читати:  Податок на нерухомість: хто і скільки вам доведеться заплатити в 2025 році

Facebook змінив бренд Libra, скоротив його масштаб і переніс проект до Сполучених Штатів, намагаючись отримати схвалення регуляторних органів США.

За словами одного колишнього чиновника, який безпосередньо обізнаний у цьому питанні, рішення про затвердження Libra збіглося з переходом до адміністрації президента Джо Байдена в січні 2021 року. Хоча ФРС деякий час працювала над цим питанням, рішення врешті прийшло до нового Міністр фінансів Джанет Йеллен. Їй потрібен час, щоб повністю проаналізувати проблеми, сказала ця особа.

Втомившись чекати, Facebook продав підприємство в січні 2022 року.

Білий дім і ФРС відмовилися від коментарів. Представник казначейства зазначив, що Єллен «неодноразово закликала Конгрес створити комплексну нормативну базу для стейблкойнів».

Казначейство вивчало стейблкойни протягом останніх двох років. Після обвалу TerraUSD минулого року Йеллен сказала, що стейблкоїни не створюють системних ризиків. З тих пір побоювання, що стейблкойни можуть витіснити традиційні гроші, вщухли, і Міністерство фінансів і Конгрес загалом погодилися, що пруденційні регулятори повинні контролювати їх.

«Було зроблено дуже багато роботи… щоб зрозуміти, який пропорційний ризик цих речей», — сказав Джек Флетчер, керівник відділу політики та зв’язків з урядом блокчейн-компанії R3.

Цього місяця ФРС окреслила процес для державних банків щодо здійснення транзакцій у стейблкоїнах, а Комітет Палати представників з фінансових послуг минулого місяця висунув законопроект, який надає ФРС більше повноважень для нагляду за стейблкоїнами, зберігаючи повноваження державних регуляторів.

Голова комітету від Республіканської партії Патрік МакГенрі заявив у своїй заяві щодо PayPal USD, що Конгрес повинен швидко прийняти цей законопроект, «щоб дозволити стейблкоїнам повністю реалізувати свій потенціал».

© Thomson Reuters, 2023


Від запуску Infinix GT 10 Pro до останнього мега-розпродажу Amazon, ми обговорюємо найвизначніші новини про технології за тиждень в останньому епізоді Orbital, подкасті Gadgets 360. Orbital доступний на Spotify, Гаана, JioSaavn, Google Podcasts, Apple Podcasts, Amazon Music і де б ви не отримували свої подкасти.